پاورپوینت نقش اقدام پژوهی و رویکرد در افزایش کیفیت آموزشی و کاهش اتلاف آموزشی

پاورپوینت نقش اقدام پژوهی و رویکرد در افزایش کیفیت آموزشی و کاهش اتلاف آموزشی

پاورپوینت-نقش-اقدام-پژوهی-و-رویکرد-در-افزایش-کیفیت-آموزشی-و-کاهش-اتلاف-آموزشیدانلود پاورپوینت با موضوع نقش اقدام پژوهی و رویکرد در افزایش کیفیت آموزشی و کاهش اتلاف آموزشی
دارای ۵۱ اسلاید و با فرمت pptx و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.

تعداد اسلاید :
۵۱ اسلاید
فرمت فایل:
پاورپوینت ppt و قابل ویرایش
آماده برای : 
ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس

قسمتی ازمتن اسلایدها :

فهرست مطالب و اسلایدها:
اقدام پژوهی و معلم پژوهنده برکدام مفروضات علمی و فلسفی استواراست؟
دارای چه ظرفیتی برای افزایش کیفیت آموزشی و کاهش اتلاف آموزشی است؟
 سرانجام برای نهادینه سازی آن در سطح مدرسه چه باید کرد ؟

معلم پژوهنده
معلم پژوهنده از حیث اخلاقی و شغلی خود را متعهد و مسوول به فراهم سازی شرایط مناسب برای نیل به پیشرفت تحصیلی برای همه دانش آموزان می داند.
پیشرفت تحصیلی برای همه دانش آموزان، روشن ترین تعریف و مقصد برای مجموعه کوششهای ناظر بر اقدام پژوهی و معلم پژوهنده است.
گزارش یونسکو(۱۹۹۸) اشاره به این دارد که صرف آموزش روشهای تدریس به معلمان برای مقابله با افت تحصیلی کفایت نمی کند ، معلمان باید همراه با آموزشهای شغلی بیاموزند و متعهد شوند که در قبال پیشرفت تحصیلی دانش آموزان برای همه دانش آموزان مسوولند و گر نه می توانند هر گونه شکست تحصیلی را به عوامل خارج از مدیریت خود ( هوش ،استعداد ، خانواده و … ….) نسبت دهند .

پیشرفت تحصیلی برای همه دانش آموزان یعنی افزایش کیفیت آموزشی و کاهش افت تحصیلی/ یعنی نیل به مدارس اثربخش و مدارس عاری از شکست تحصیلی

همه دانش آموزان می توانند یاد بگیرند
رویکرد معتبری درآموزش مطرح است مبنی بر اینکه اکثر دانش‌آموزان می‌توانند آنچه را مدرسه باید به آنان بیاموزد یاد بگیرند، تحت عنوان «یادگیری در حد تسلط[۱]» گسترش یافته است. در حال حاضر ترجمان‌های گوناگونی از روش یادگیری در حد تسلط وجود دارد. همه این موارد این اندیشه را اساس کار می‌دانند که اگر روش تدریس هشیارانه و با نظم لازم باشد، و اگر هنگام برخورد با مشکلات به موقع به کمک دانش‌آموز بشتابیم و اگر به دانش‌آموز وقت لازم برای یادگیری مطلب را در حد تسلط بدهیم، هم‌چنین اگر نوعی ملاک روشن برای سنجش آنچه یادگیری در حد تسلط می‌دانیم وجود داشته باشد،‌آن‌گاه اکثریت دانش‌آموزان خواهند توانست به سطح بالایی از یادگیری نایل آیند.

دانلود فایل

پست های مشابه:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *