بررسی مطالعات معماری نمایشگاه بین المللی

بررسی مطالعات معماری نمایشگاه بین المللی

بررسی-مطالعات-معماری-نمایشگاه-بین-المللیبررسی مطالعات  معماری نمایشگاه بین المللی دارای ۱۰۹ صفحه و با فرمت word و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ و کنفرانس می باشد.

فرمت فایل:  word
تعداد صفحات:  109 صفحه
آماده: برای ارائه ، چاپ و کنفرانس میباشد

قسمتی از متن مطالعات ::

فهرست نمایشگاه بین المللی
 
عنوان

فصل اول(کلیات تحقیق)                                             

o    چکیده  ۱   
o    پیشگفتار ۲
o    دلایل انتخاب طرح در شهرستان سقز عبارتند از ۳
o    اهداف مشارکت در نمایشگاه ها ۵
o    اهداف اولیه مشارکت ۵
o    انواع نمایشگاه  ۸
o    نمایشگاه های عمومی عمده ۸
o    نمایشگاه های تخصصی عمده ۸
o    مقایسه نمایشگاه‌های بین‌المللی بازرگانی و نمایشگا‌های جهانی ۹

فصل دوم(مبانی نضری معماری)

o    آشنایی با بازارهای قدیمی ایران وفضاهای بازار ۱۰
o    بازارهای قدیمی کردستان ۱۳
o    مبانی نظری در مورد طرح مورد نظر ۱۹

فصل سوم(برسی نمونه ها وتاریخچه)

o    اولین نمایشگاههای تجاری بین المللی امروزین ۲۲
o    نمایشگاه جهانی آلمان – هانور ۲۰۰۰ ۲۳
o    نمایشگاه بین المللی تهران ۳۲
o    آشنایی با وضع موجود نمایشگاه بین المللی تهران ۳۲
o    ارزیابی وضع موجود نمایشگاه بین المللی تهران ۳۴
o    نمایشگاه بین المللی مشهد ۳۶
o    اهداف نمایشگاه  ۳۷
o    خدمات و امکانات ۳۹
o    خدمات نمایشگاه  ۴۰
o    خدمات فنی  ۴۰
o    مزیتها  ۴۲
o    آنالیز سایت ۴۵
o    برنامه ریزی کالبدی ۵۰
o    مقدمه  ۵۰
o    کاربری های موردنیاز ۵۱
o    برنامه کالبدی  ۵۳

فصل چهارم(ضوابط واستانداردها)

o    استانداردها  ۶۰
o    جزئیات وکلیات در طراحی نمایشگاه ۶۳
o    گروه بندی کاربری ها ۶۷

فصل پنجم(اقـلیـم)

o    تقسیمات اقلیمی ۶۹
o    آب وهوای آسیا ۷۰
o    اقلیم های آب و هوایی ایران ۷۳
o    اقلیم ایران ۷۴
o    نگاهی جغرافیایی شهرسقز ۷۹
o    شرایط اقلیمی شهرستان سقز ۸۰
o    طراحی اقلیمی  ۸۰
o    خصوصیات کلی فرم بنا در اقلیم سرد ۸۱
o    کالبد شهری و روستایی در اقلیم سرد ۸۴

فصل ششم(تحلیل سایت وروند تحقیق)
o    تحلیل سایت  ۸۶
o    دسترسی ها ۸۷
o    مجاورت ها ۸۸
o    پتانسیل ها ۸۹
o    اقلیم ۹۰
o    مکان یابی کاربری ها در سایت ۹۱

فصل هفتم(نتیجه گیری-گذینه های طراحی)

o    ایده های اصلی طراحی(ایده های نهایی ۹۲
o    سیرکولاسیون محوطه  ۹۳
o    سطوح خدماتی مجموعه نمایشگاه ۹۴
o    ساختمان نمایشگاه ۹۴
o    فهرست منابع ۱۰۴

فصل اول:کلـیـات تحقــیـــق
چکیده
امروزه کلیه کشور های جهان اهمیت فوق العاده ای به بازرگانی خود قائل هستند و همه کشورها اعم از کشور های پیشرفته و در حال توسعه ناگزیرند به این موضوع اهمیت داده و در جهت گسترش سالم و سود مند این قسمت از اقتصاد کشور کوشا باشند . بازرگانی نقش بسیار مهمی را در کل اقتصاد کشور ایفا می کند و اطلاعات بازرگانی نه تنها مورد توجه دولت ها می باشد ، بلکه محققین اقتصادی و صنعتگران و بازرگان نیز از طالبین جدی آن هستند. احتیاج محققین اقتصادی به این جهت است که برای بررسی تحولات اقتصادی و پیش بینی های آینده و تجزیه و تحلیل وضع اقتصادی در اعصار گذشته ، حال و آینده ناگزیر هستند که به بازرگانی اهمیت زیادی بدهند .
بدین جهت نمایشگاه بین المللی سقز با هدف کوشش در راه ایجاد نمایشگاه های تجاری به منظور گردآوری امکانات تولیدی و فرآورده های مطلوب کشور در یک جا و همچنین آشنایی با فرآورده های گوناگون در زمینه های مربوط به رشته های مختلف علمی , بازرگانی و صنعتی کشاورزی ، فرهنگی و هنری مطالعه و طراحی خواهد گردید .
به طور کلی یک مرکز بازرگانی عبارت است از مرکزی که نقش مکمل و پشتیبانی خدمات بخش های خصوصی و دولتی را دارند . هدف اصلی هر مرکز بازرگانی گرد هم آوردن فعالیتها و مؤسسات دست اندرکار بازرگانی به زیر یک سقف و ارائه خدمات مورد نیاز به آنها برای پیشرفت بیشتر کارشان است .

پیشگفتار
پیشرفت علم و فن آوری نو زندگی انسان را در تمامی عرصه ها متحول نموده است ولی مسائل بی شمار ناشی از این تحول لا ینحل مانده اند . اگر شعور و دانش انسان ها بصورت ترکیبی در جهت همگرایی و کارایی به کار گرفته شود تحت تاثیر ارتباط متقابل و یگانگی جهت دانشی قدرتمند تر حاصل خواهد شد . این دانش نو سبب ایجاد تفاهم متقابل در فضای زندگی انسان ها گردیده و به شکیبایی آن ها برای قبول سنت ها و رفتار های اجتماعی یکدیگر خواهد افزود . به این ترتیب توسعه اجتماعات بشری هم نواخت و هم آهنگ بسوی طریقی بهتر برای زندگی حرکت خواهد کرد .
نمایشگاه ها باید با نمایش افتخار آمیز دانش و عرضه دستاورد های آن در کنار یکدیگر تبدیل به میدان گاه برخورد های انسانی گردیده و در دست یابی به این هدف موثر باشد .
از اکسپو باید مفهومی بالاتر از نمایشگاه دست آوردهای سنتی گذشته و توسعه و پیشرفت فن آوری زمان حال انتظار داشت . نمایشگاه باید در عین حال کیفیت یک همایش بین المللی سرور انگیز را داشته باشد که مردم دنیا یکدیگر را در آن ملاقات کنند ، آشنا شوند ، افکارشان را هماهنگ کرده و دانش خود را مبادله نمایند .
نمایشگاه باید بجای عرضه نمایش سخت افزار به عرصه های جشن ها و مراسم برای نرم افزار تبدیل شوند . به همین منظور هدف این است که تمامی مجموعه نمایشگاه تبدیل به میدان گاهی گردد که توسعه این انگاره را میسر سازد .
انگاره ( مراسمی برای هماهنگی و یگانگی انسان ها )

برای آگاهی از هر پدیده باید ابتدا خوب آنرا بشناسیم و تعریف مشخص عام و خاص از این پدیده برای خود داشته باشیم ، مقوله نمایشگاهها ترکیبی از صنعت و هنر است که معمولاً فعالیتهای اقتصادی را در یک محدوده زمانی و مکانی متمرکز نموده است .

دانلود فایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *